سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عنصر عشق -
آفت دانش تکبّر است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

                 توجه                                                     توجه

مولکول
عشق
هم کشف شد...

افزایش ضربان قلب، احساس وجود چندین پروانه در شکمتان و همچنین احساس ابله شدن و شادی بیش از حد همه اینها نشانه‌هایی از عاشق شدن است و به تازگی دانشمندان اعلام کرده‌اند که این احساس، بیش از یک سال طول نمی‌کشد.
به نقل از «رویترز»، احساسات قدرتمندی که در عشاق ایجاد می‌شود، به وسیله مولکولی به نام «عامل هرگز رشدنیافته» NGF تولید می‌شود؛ تحقیقات اخیر محققان دانشگاه «پاویا»ی ایتالیا، این نتایج را به دست داده است.
دانشمندان ایتالیایی متوجه شدند که میزان وجود NGF در خون 58 نفری که به تازگی به طور دیوانه‌وار عاشق شده‌اند، بسیار بالاتر از میزان این مولکول در خون افراد مجرد یا افرادی است که این رابطه عاشقانه را مدت زیادی است، دارا هستند.
این در حالی است که پس از گذشت یک سال، میزان «مولکول عشق» در خون آنان کاهش پیدا می‌کند و به مانند دیگر گروه‌ها می‌شود.
محققان ایتالیایی، نتایج مطالعات خود را در مجله «psychoneuroendocrinology» منتشر و اعلام کردند که علت افزایش این مولکول در خون افراد عاشق مشخص نیست، اما به طور قطع این مولکول نقش مهمی را در «شیمی اجتماعی» بین افراد برای شروع روابط دارد.




نویسنده: ساحل نشین | جمعه 86 اسفند 24 ساعت 9:27 صبح |

امام مهدى ـ ارواحنا فداه ـ که پیامبر گرامى ـ صلّى اللّه علیه وآله وسلّم ـ و دو امام گرانقدر، حضرت سجّاد و حضرت صادق ـ علیهما السلام ـ در روایاتى که گذشت او را به «خورشید فروزان رخ برکشیده در پس ابرها» تشبیه نموده اند; همان پیشواى گرانقدرى است که انسانیت به برکت وجود گرانمایه ى او متنعّم است و زندگى اش سامان مى یابد.

ادامه مطلب...

نویسنده: ساحل نشین | چهارشنبه 86 شهریور 7 ساعت 5:4 عصر |

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
نامه ای از یک دوست!
به بهشت نمی روم ا گر مادرم آ نجا نباشد
[عناوین آرشیوشده]